Δύσκολη η επιλογή μεταχειρισμένου τροχόσπιτου.
Εδώ θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές συμβουλές, κυρίως στους αρχάριους που θέλουν να αποκτήσουν το πρώτο τους μεταχειρισμένο τροχήλατο μίνι εξοχικό.
Γενικά για το τροχόσπιτο...
Εξωτερικά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Εσωτερικά είναι επενδεδυμένο με θερμομόνωση (υαλοβάμβακα και φελιζόλ), κόντρα πλακέ θαλάσσης, ταπετσαρία. Συνήθως... έχει δυο σαλόνια που μετατρέπονται σε κρεβάτια. (Μπορεί να έχει και κουκέτα). Ντουλάπα, ντουλαπάκια και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Νεροχύτη, ψυγείο, κουζίνα υγραερίου, θέρμανση, ενώ μερικά διαθέτουν WC με ντουζιέρα και χημική τουαλέτα. Παράθυρα που ανοίγουν, φωταγωγούς, σίτες, εξαερισμό. Εξωτερικό αποθηκευτικό χώρο για ντεπόζιτο νερού και μεγάλη φιάλη υγραερίου. Μερικά έχουν και βάση για ποδήλατο. Φώτα μέσα κι έξω (πορείας). Δουλεύει με επιλογή στα 220V, 12V και υγραέριο. Είναι εργονομικά κατασκευασμένο ώστε -αν και μικρός ο χώρος- να είναι εύχρηστο, άνετο κι ευχάριστο.
1. Για την άδεια ρυμούλκησης δείτε εδώ, στο site του υπουργείου μεταφορών. Δεν κοστίζει πολλά, αλλά θέλει χαρτιά, χαρτάκια κλπ. Εγώ το δικό μου τροχόσπιτο το ρυμουλκώ χωρίς άδεια. Ρίσκο. Αν θέλετε να το μετακινείτε συχνά, θέλει εκτελωνισμό (αν το πήρες από εισαγωγέα), άδεια, τέλη κυκλοφορίας (περίπου 140 ευρώ) και επέκταση της ασφάλειας του αυτοκινήτου για να καλύψει το ρυμουλκούμενο.
2. Τα φρένα στα μικρά τροχόσπιτα είναι αυτόματα. Δηλαδή πάνω στην δοκό που συνδέει το σασί του τροχόσπιτου στον κοτσαδόρο υπάρχει ένας μηχανισμός, ο οποίος συμπιέζεται όταν το αυτοκίνητο φρενάρει (λόγο αδράνειας) και ενεργοποιεί τα φρένα στο τροχόσπιτο με ντίζες. Εσείς δεν συνδέετε τίποτα.
3.Υπάρχουν αρκετές μάρκες τροχόσπιτων κατασκευασμένα στη Γερμανία, στην Ολλανδία στη Γιουγκοσλαβία κλπ. Επίσης σε πολλές διαστάσεις (από 3-7μ. και περισσότερο!) Η επιλογή του μεγέθους θα πρέπει να βασίζεται στις ανάγκες μας, δηλ. αν πρόκειται να στεγάσει οικογένεια ή μόνο ένα δυο άτομα, αν πρόκειται να το ρυμουλκούμε συνέχεια ή θα το εγκαταστήσουμε κάπου μόνιμα, αν το αυτοκίνητό μας μπορεί να το σύρει άνετα ή όχι. Συνήθως το βάρος τους κυμαίνεται λίγο πάνω ή κάτω από τα 1000 κ. Η τιμή τους εξαρτάται αν θα το πάρεις από έμπορα ή ιδιώτη ή κατευθείαν από το εξωτερικό, από τη χρονολογία, αν έχει χαρτιά και γενικά την κατάστασή τους. Π.χ ένα μοντέλο του 1985 γύρω στα 5 μ. σε καλή κατάσταση θα το βρεις κοντά στις 2.500 - 3500 ευρώ στην Ελλάδα και κάτω από 2000 ευρώ στη Γερμανία. Μην αγχώνεστε όμως για την μάρκα ή την χρονολογία κατασκευής τους αφού λίγες είναι οι διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Ούτε τα παλιά έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα καινούρια! Σημαντικό επίσης είναι αν διαθέτει και εξωτερική τέντα-σκηνή δωμάτιο μια και στο εμπόριο στοιχίζει 700-1000 ευρώ!
4.Αφού είναι μεταχειρισμένο κοιτάμε:
-υγρασία. Ψάξε καλά όλα τα ντουλαπάκια και τα ταμπούκια, τις γωνίες, τις επενδύσεις για σημάδια υγρασίας.
-το πάτωμα (από πάνω και κάτω) για τυχόν σαπίσματα ή φαγωμένο από μυρμήγκια, σαράκι κλπ
-λειτουργία φρένων
-ηλεκτρικά 220/12v (εσωτερικά αλλά και φώτα πορείας), εγκατάσταση υγραερίου και υδραυλικά κυκλώματα (όχι μόνα αν λειτουργούν, αλλά και σε τι κατάσταση βρίσκονται οπτικά)
-και φυσικά την γενική κατάσταση του τροχόσπιτου έξω και έσω: ραφές και ενώσεις αλουμινίου, μηχανισμό στήριξης, λάστιχα παραθύρων και καλή λειτουργία τους, μηχανισμούς στις πόρτες, τα νουλαπάκια και τα παράθυρα στα πλαϊνά και την οροφή, ταπετσαρίες κλπ.
4.Δηλώνεται η αγορά (μεταβίβαση) στην εφορία, εκμήριο πάντως δεν υπάρχει. Η συντήρηση είναι μηδαμινή, ένα καλό πλύσιμο, λίπανση μεντεσέδων και μηχανισμών, αέρα στα λάστιχα μια φορά τον χρόνο.
5. Ένα πρόβλημα που σίγουρα θα αντιμετωπίσεις είναι η οδήγηση αυτοκινήτου 1200 κ.εκ. που σέρνει 1+ τόνο πίσω του. Γιατί το τροχόσπιτο δεν θα είναι άδειο, θα κουβαλάει και προίκα! Οπλιστείτε με υπομονή, και αποφεύγετε τις ανηφόρες και τις κατηφόρες με στροφές. Αν σκοπεύετε να μετακινείστε συχνά, είναι... λιγουλάκι πρόβλημα.
Κατά τα άλλα, η ζωή στο τροχόσπιτο για μένα είναι υπέροχη. Σιγουρευτείτε ότι αρέσει και σε σας και τους γύρω σας. Αν ήσασταν λάτρες του κάμπινγκ, της σκηνής κλπ εντάξει! Αν μέχρι τώρα προτιμούσατε δωμάτια ή... ξενοδοχεία αστέρων, θα σας κακοφανεί!
Εδώ θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές συμβουλές, κυρίως στους αρχάριους που θέλουν να αποκτήσουν το πρώτο τους μεταχειρισμένο τροχήλατο μίνι εξοχικό.
Γενικά για το τροχόσπιτο...
Εξωτερικά είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Εσωτερικά είναι επενδεδυμένο με θερμομόνωση (υαλοβάμβακα και φελιζόλ), κόντρα πλακέ θαλάσσης, ταπετσαρία. Συνήθως... έχει δυο σαλόνια που μετατρέπονται σε κρεβάτια. (Μπορεί να έχει και κουκέτα). Ντουλάπα, ντουλαπάκια και άφθονους αποθηκευτικούς χώρους. Νεροχύτη, ψυγείο, κουζίνα υγραερίου, θέρμανση, ενώ μερικά διαθέτουν WC με ντουζιέρα και χημική τουαλέτα. Παράθυρα που ανοίγουν, φωταγωγούς, σίτες, εξαερισμό. Εξωτερικό αποθηκευτικό χώρο για ντεπόζιτο νερού και μεγάλη φιάλη υγραερίου. Μερικά έχουν και βάση για ποδήλατο. Φώτα μέσα κι έξω (πορείας). Δουλεύει με επιλογή στα 220V, 12V και υγραέριο. Είναι εργονομικά κατασκευασμένο ώστε -αν και μικρός ο χώρος- να είναι εύχρηστο, άνετο κι ευχάριστο.
1. Για την άδεια ρυμούλκησης δείτε εδώ, στο site του υπουργείου μεταφορών. Δεν κοστίζει πολλά, αλλά θέλει χαρτιά, χαρτάκια κλπ. Εγώ το δικό μου τροχόσπιτο το ρυμουλκώ χωρίς άδεια. Ρίσκο. Αν θέλετε να το μετακινείτε συχνά, θέλει εκτελωνισμό (αν το πήρες από εισαγωγέα), άδεια, τέλη κυκλοφορίας (περίπου 140 ευρώ) και επέκταση της ασφάλειας του αυτοκινήτου για να καλύψει το ρυμουλκούμενο.
2. Τα φρένα στα μικρά τροχόσπιτα είναι αυτόματα. Δηλαδή πάνω στην δοκό που συνδέει το σασί του τροχόσπιτου στον κοτσαδόρο υπάρχει ένας μηχανισμός, ο οποίος συμπιέζεται όταν το αυτοκίνητο φρενάρει (λόγο αδράνειας) και ενεργοποιεί τα φρένα στο τροχόσπιτο με ντίζες. Εσείς δεν συνδέετε τίποτα.
3.Υπάρχουν αρκετές μάρκες τροχόσπιτων κατασκευασμένα στη Γερμανία, στην Ολλανδία στη Γιουγκοσλαβία κλπ. Επίσης σε πολλές διαστάσεις (από 3-7μ. και περισσότερο!) Η επιλογή του μεγέθους θα πρέπει να βασίζεται στις ανάγκες μας, δηλ. αν πρόκειται να στεγάσει οικογένεια ή μόνο ένα δυο άτομα, αν πρόκειται να το ρυμουλκούμε συνέχεια ή θα το εγκαταστήσουμε κάπου μόνιμα, αν το αυτοκίνητό μας μπορεί να το σύρει άνετα ή όχι. Συνήθως το βάρος τους κυμαίνεται λίγο πάνω ή κάτω από τα 1000 κ. Η τιμή τους εξαρτάται αν θα το πάρεις από έμπορα ή ιδιώτη ή κατευθείαν από το εξωτερικό, από τη χρονολογία, αν έχει χαρτιά και γενικά την κατάστασή τους. Π.χ ένα μοντέλο του 1985 γύρω στα 5 μ. σε καλή κατάσταση θα το βρεις κοντά στις 2.500 - 3500 ευρώ στην Ελλάδα και κάτω από 2000 ευρώ στη Γερμανία. Μην αγχώνεστε όμως για την μάρκα ή την χρονολογία κατασκευής τους αφού λίγες είναι οι διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Ούτε τα παλιά έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα καινούρια! Σημαντικό επίσης είναι αν διαθέτει και εξωτερική τέντα-σκηνή δωμάτιο μια και στο εμπόριο στοιχίζει 700-1000 ευρώ!
4.Αφού είναι μεταχειρισμένο κοιτάμε:
-υγρασία. Ψάξε καλά όλα τα ντουλαπάκια και τα ταμπούκια, τις γωνίες, τις επενδύσεις για σημάδια υγρασίας.
-το πάτωμα (από πάνω και κάτω) για τυχόν σαπίσματα ή φαγωμένο από μυρμήγκια, σαράκι κλπ
-λειτουργία φρένων
-ηλεκτρικά 220/12v (εσωτερικά αλλά και φώτα πορείας), εγκατάσταση υγραερίου και υδραυλικά κυκλώματα (όχι μόνα αν λειτουργούν, αλλά και σε τι κατάσταση βρίσκονται οπτικά)
-και φυσικά την γενική κατάσταση του τροχόσπιτου έξω και έσω: ραφές και ενώσεις αλουμινίου, μηχανισμό στήριξης, λάστιχα παραθύρων και καλή λειτουργία τους, μηχανισμούς στις πόρτες, τα νουλαπάκια και τα παράθυρα στα πλαϊνά και την οροφή, ταπετσαρίες κλπ.
4.Δηλώνεται η αγορά (μεταβίβαση) στην εφορία, εκμήριο πάντως δεν υπάρχει. Η συντήρηση είναι μηδαμινή, ένα καλό πλύσιμο, λίπανση μεντεσέδων και μηχανισμών, αέρα στα λάστιχα μια φορά τον χρόνο.
5. Ένα πρόβλημα που σίγουρα θα αντιμετωπίσεις είναι η οδήγηση αυτοκινήτου 1200 κ.εκ. που σέρνει 1+ τόνο πίσω του. Γιατί το τροχόσπιτο δεν θα είναι άδειο, θα κουβαλάει και προίκα! Οπλιστείτε με υπομονή, και αποφεύγετε τις ανηφόρες και τις κατηφόρες με στροφές. Αν σκοπεύετε να μετακινείστε συχνά, είναι... λιγουλάκι πρόβλημα.
Κατά τα άλλα, η ζωή στο τροχόσπιτο για μένα είναι υπέροχη. Σιγουρευτείτε ότι αρέσει και σε σας και τους γύρω σας. Αν ήσασταν λάτρες του κάμπινγκ, της σκηνής κλπ εντάξει! Αν μέχρι τώρα προτιμούσατε δωμάτια ή... ξενοδοχεία αστέρων, θα σας κακοφανεί!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου