Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

μικρές εξωλέμβιες μηχανές σκαφών


Εδώ θα ασχοληθούμε με τις μικρές εξωλέμβιες μηχανές που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για τέντερ, μικρά σκάφη ή βοηθητικές σε μεγαλύτερα σκάφη.


Έχουμε τις παλιές δίχρονες (2Τ) και τις νέας τεχνολογίας τετράχρονες (4Τ).

Οι διαφορές είναι αρκετές.


Πλεονεκτήματα της 2Τ είναι ότι είναι  μηχανές με αξιόπιστους απλούς κινητήρες που μπορούν στην ανάγκη να δεχτούν επεμβάσεις εύκολα κι από έναν σχετικά ανειδίκευτο. Χρειάζονται λιγότερο συντήρηση, είναι πιο νευρικές στο γκάζι, είναι λίγο φθηνότερες και ζυγίζουν λιγότερο πχ μια 5 ίππων (hp) 2Τ ζυγίζει περίπου 17 κιλά ενώ μια αντίστοιχη 4Τ περίπου 24 κιλά.



Τα πλεονεκτήματα της 4Τ είναι ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι πιο οικονομικές στο καύσιμο και δεν χρειάζεται πλέον κάθε φορά να προστίθεται στη βενζίνη λάδι μίξης αφού έχουν κάρτερ. Μέχρι 5 ίππους η διαφορά στο καύσιμο είναι μικρή, αντίθετα στις μεγαλύτερες εξωλέμβιες η διαφορά αυξάνει σημαντικά.

Δίχρονες και τετράχρονες μέχρι 5 ίππους συνήθως είναι μονοκίλυνδρες, υδρόψυκτες, η εκκίνηση γίνεται με κορδόνι κι έχουν ενσωματωμένη δεξαμενή καυσίμου περίπου 1 λίτρου, έχοντας τη δυνατότητα τοποθέτησης και έξτρα ντεπόζιτου.

Ενδεικτικά, για φουσκωτά 2.7 μέτρα μια μηχανή  5-6 ίππων είναι ιδανική. Αν το φουσκωτό είναι στα 3 μέτρα ίσως χρειαστούν ένας με δύο ίππους περισσότερο. Σε κάθε περίπτωση η εταιρία καθορίζει το min ιπποδύναμης που μπορεί να κινήσει το σκάφος ή το max hp που μπορεί να δεχτεί ο καθρέφτης του σκάφους.


Όλες οι μηχανές έχουν εγγύηση από τις αντιπροσωπίες τουλάχιστον ενός χρόνου.


Ελάχιστες πια εταιρίες συνεχίζουν να παράγουν μοντέλα δίχρονες κι αυτές φυσικά με τις καινούριες προδιαγραφές ρύπων που έχει θέσει η ΕΕ .



Γενικά στην ελληνική αγορά καινούριες πλέον κυκλοφορούν μόνο τετράχρονες. Άρα όταν μιλάμε για επιλογή δίχρονης μόνο κάτι σε μεταχειρισμένο μπορεί κάποιος να βρει. Αντίθετα, σε πολλές αγορές του εξωτερικού συνεχίζουν να εισάγονται δίχρονες με τις νέες προδιαγραφές.

Στο παιχνίδι κατασκευαστών εκτός από Γιαπωνέζους, Ευρωπαίους κι Αμερικάνους μπήκαν απειλητικά και οι Κινέζοι μάλιστα με πολλά μοντέλα και μεγάλη γκάμα σε ιπποδύναμη.

Πέρα από τις γνωστές σε όλους μας μάρκες suzuki, tohatsu, evinrude - johnson, mariner, honda, merkury, yamaha -selva, κυκλοφορούν πια και κινέζικες όπως sail, marivag, hidea, hyfong, parsun οι οποίες συνήθως είναι αντιγραφή κάποιων γιαπωνέζικων επώνυμων όπως της yamaha, της mariner κλπ. Γι αυτό και αρκετές από αυτές τις μηχανές χρησιμοποιούν κάποια ανταλλακτικά των εταιριών αυτών. Είναι αρκετά φθηνότερες και οι κάτοχοί τους ανά τον κόσμο δεν φαίνονται καθόλου δυσαρεστημένοι! Άλλωστε στα ίδια κινέζικα εργοστάσια κατασκευάζονται και κάποιες από τις παραπάνω επώνυμες. Οι αντιπροσωπίες παρέχουν, όπως και στις επώνυμες εγγύηση και πλήρη κάλυψη ανταλλακτικών.

Ενδεικτικά οι κινέζικες 5hp 4T ξεκινούν από 650 ευρώ και δεν ξεπερνούν τα 1000 ευρώ! όταν οι άλλες αντίστοιχα κυμαίνονται κοντά στα 1500 ευρώ.


Να μερικές τιμές καινούριων εξωλέμβιων 4Τ 5hp κοντό άξονα που βρήκαμε ψάχνοντας στο διαδίκτυο, κάποιες είναι σε προσφορά...


sail 650 ευρώ

hyfong 680 ευρώ
hidea 950 ευρώ ( μακρύς άξονας)
parsun 990 ευρώ
tohatsu 1460 ευρώ
honda 1520 ευρώ
merkury 1250 + ΦΠΑ ευρώ
suzuki 1270 +ΦΠΑ ευρώ

Κινέζικες ή όχι όλες οι μηχανές χρειάζονται την απαιτούμενη συντήρηση που αναφέρει ο κάθε κατασκευαστής. Είναι το Α και το Ω σε έναν κινητήρα. Servis, συχνό έλεγχο, λάδια που προτείνει ο κατασκευαστής, βαλβολίνη, συχνή αλλαγή μπουζί, έλεγχος κι αλλαγή φθαρμένου κορδονιού, έλεγχος θερμοκρασίας νερού του συστήματος ψύξης και του ιμπέλερ και ξέπλυμα με γλυκό νερό, καθαρισμός και λάδωμα του κινητήρα, καύσιμο χωρίς ίχνη νερού, έλεγχος φθαρμένης προπέλας, ομαλή χρήση και σωστή λειτουργία του κινητήρα σύμφωνα με τις προδιαγραφές του. Έτσι θα έχουμε έναν αξιόπιστο χωρίς προβλήματα κινητήρα σύντροφο στις καλοκαιρινές μας εξορμήσεις, στα ψαρέματα και σε κάθε είδους θαλάσσιας δραστηριότητα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου